bedrijfsadministratie uitbesteden mét advies: zo hielp Findi Snackservice Pépé

Snackservice Pépé bestaat al zo’n 45 jaar. Het bedrijf groeide van een eenmanszaak in een klein pand uit tot een begrip in de regio, met ongeveer tien medewerkers. Na een brand volgde een tijdelijke locatie, daarna de aankoop en verbouwing van het huidige pand waar Pépé al 25 jaar is gevestigd. Per 1 januari 2025 droeg Paulus Hoeben, jarenlang het gezicht achter Pépé, de exploitatie over aan Tony. Met hulp van Findi is de administratie strak ingericht, blijven kennis en continuïteit geborgd en zijn de lijnen kort. Het resultaat: rust, overzicht en voorspelbaarheid.

De afgelopen jaren werd het zakelijk complexer. Er liepen dossiers met UWV en de verzekeraar rondom ziekte en zwangerschapsverlof. Voor de overdracht waren strakke contracten, heldere cijfers en goede afstemming met de jurist nodig. Eerdere kantoren reageerden traag en maakten fouten. Paulus zocht rust, korte lijnen en ondersteuning op loon, jaarwerk en personeelszaken: “Bij Findi heb ik rust, zij regelen het, en ik kan door.”

Pepe

Administratie en advies in de praktijk

Via Gerard kwam Snackservice Pépé bij Findi. De klik was er meteen en de administratie werd snel ingericht. Findi begeleidde de overdracht naar Tony, zette contracten en cijfers klaar en stemde af met de jurist. “De overname is strak begeleid, inclusief het papierwerk en de cijfers,” vertelt Paulus.

Tegelijkertijd nam Findi de regie over personeels- en verzuimdossiers. Ze hielden contact met UWV en verzekeraar en zorgden voor een sluitende administratie, zodat Paulus ruimte hield voor de dagelijkse aansturing. En dat was nodig, “Bij UWV en verzekeraar raakte ik het spoor bijster; Findi heeft dat helemaal opgepakt,” vertelt Paulus. Ook loonadministratie en jaarwerk werd gestroomlijnd, met vaste processen en voorspelbare deadlines. Medewerkers hebben nu een digitale omgeving waarin zij loonstroken en jaaropgaven zelf kunnen inzien. “Met een digitale omgeving hebben medewerkers zelf inzicht, dat scheelt mij een hoop vragen.” De communicatie bleef kort en helder, met directe lijnen naar Gerard, Gwen en Ingrid. Vragen werden snel opgepakt en opgelost, zonder gedoe.

“Bij UWV en verzekeraar raakte ik het spoor bijster. Findi heeft dat helemaal opgepakt.”

Medewerker Findi Aan Bureau

Zo richt Findi de personeelsdiensten in

  • Regie op personeels- en verzuimdossiers met contact richting UWV en verzekeraar.
  • Loonadministratie en jaarwerk volgens vaste processen en duidelijke deadlines.
  • Digitale omgeving voor medewerkers voor loonstroken en jaaropgaven.
  • Korte lijnen met Gerard, Gwen en Ingrid voor snelle beantwoording en praktische adviesvragen.

De voordelen van Findi

Snackservice Pépé heeft weer rust en overzicht. De exploitatie is succesvol overgedragen aan Tony, terwijl Paulus betrokken blijft bij administratie en advies. Verzuim- en zwangerschapsdossiers lopen in goede banen. Loon en jaarwerk gaan voorspelbaar door, en medewerkers regelen hun documenten zelf online. Zo kan Pépé zich focussen op de zaak en de grote lijn, met vertrouwen in de cijfers en in het team erachter.

klaar voor de volgende stap?

Herken je je in één of meer van deze punten? Dan is het tijd om te kijken of het beter kan. Bij Findi combineren we vakkennis met persoonlijke aandacht. We werken transparant, digitaal én dichtbij.